Siyasette üç kuruşluk hesaplar

22 bin 104 liralık asgari ücret, çok geniş bir toplum kesimini kasıp kavuruyor.

Aynı akılla belirlenecek olan Emekli maaşı da 17 milyonluk kesim için endişe ve öfke alanı.

Bunun bir siyasi karşılığı olmalı. Milyon milyon seçmenden söz ediyoruz, nereye aksalar orasını iktidara getirirler, nereye öfkelenseler orayı yerin dibine batırırlar.

Ama bu işlerde, yani asgari ücretliyi ve emekliyi boğan işlerde baş rolü oynayan iktidar yerinde, muhalefet de bu öfkenin, itirazın buluştuğu alan olamamanın sancısı içinde.

Muhalefet, seçmeni en çok “kararsızlar” alanına çekebiliyor. Kararsızlar alanı ise iktidarı korkutmuyor.

Kararsızlar nerede ise iktidar partilerinden de muhalefet partilerinden de daha yüksek bir oran oluşturmuşlar. Nereye yönelseler orayı abat edecekler. Ama yönelmiyorlar.

Öncelikle muhalefete yönelmeleri beklenir, çünkü iktidara tepki sebebiyle o alandan uzaklaşmışlar, ama muhalefete de yönelmiyorlar. “Türkiye’nin sorunlarını kim çözer?” diye sorulduğunda en yüksek oy “Hiç biri”ne çıkıyor. Tamam, bunların önemli kısmı iktidar cenahına tavırlı, ama belli ki muhalefete de mesafeli.

İktidara tavırlı ama henüz alternatif olmaktan çıkarmış değil, muhalefet ise kitlelerin neden kendisine yönelmediğini çözebilmiş değil.

İktidar, alternatif olmaktan çıkarılmamış olmayı önemsiyor. Mesafe koymuş kitlelerle “bir biçimde” yeniden irtibat kurulacağını hesaplıyor. “Reis gün gelir onları yeniden yuvaya döndürür” diye bakılıyor.

“Bir biçimde…” önemli bir “siyaset tarzı” Türkiye’de…

Şöyle bir ihtimal üzerinde düşünelim:

2025 asgari ücreti belirlenirken iktidar, “Hadi 25 bin olsun” diyebilirdi. Mevcut enflasyon ortamında sadra şifa olmasa da 22 bine göre yine de sembolik açıdan iyi bir rakamdı. Ama demedi. O 3 binin iktidara hiçbir şey kazandırmayacağını düşündü.

2025’te seçim olmayacağını buradan da anlayabiliriz. Muhalefet seçim çağrısını boşuna yapıyor. Seçim çağrısı bir muhalefet yöntemi ise, karşılığı olmadığı için boş bir yöntem. “Seçim” dediniz dediniz olmadı, sonra? Kitlelerin öfkesini de boşaltmış oldunuz. Kaç yıl seçim söylemi ile kitleleri arkanızdan sürükleyebilirsiniz ki?

Geçmişte, muhalif rolde, “Bu zalim yönetim bir simitle çayı millete çok görüyor” diye haykıran kişi, basit bir çay – simit hesabı ile bu asgari ücret rakamının kitlelerdeki boğulma hissini derinleştireceğini, öfkenin tavan yapacağını bilmez mi? Emeklilerin mevcut maaşlarla burnundan soluduğunu, yarın verilecek “üç kuruşluk” zammın da bu öfkeyi daha çok artıracağını bilmez mi?

O zaman bu ortamda seçim yapmayacağı açık.

Peki “Reis gün gelir onları yuvaya döndürür” hesabı neye dayanıyor?

Bir toplum okumasına…

Bugün vermediğin “Üç kuruş”u öyle bir zamanda verirsin ki, insanlar “Gene ne varsa Reis’te var” diyerek sana gelirler.

Böyle okuyor toplumu iktidar…

Kim bilir belki “Alıştırdık biz toplumu buna” diye bakıyor. Belki “Üç kuruş deyip geçmeyin, buna ihtiyaç duyan insanlar bunu bile rahmet bilirler” diye bakıyor.

Buna muhalefet diliyle “Sadaka toplumu” derseniz, insanlar bundan rahatsız olur. “Alın bu üç kuruşu ananızın ak sütü gibi harcayın” derseniz, üç kuruşu verdiğiniz insanları onurlandırdığınızı düşündürürsünüz. İşler “Siyaseten” böyle işler…

CHP belediyelerde küçük küçük dokunuşlarla bunu yapıyor, onun için de iktidar cenahı kendi yöntemlerini kullanan belediyelerden çok rahatsız. Belediyelere yönelik operasyonlar bu sebeple…

Ancak henüz ana muhalefet iktidara mesafe koyan kararsızlar için bir çekim merkezi olabilmiş değil. Hâlâ “Kime vereceğiz?” sorusu tedavülde. İktidardan kopan kimi topluluklar “muhafazakâr refleks”le “CHP’ye mi?” sorusunu hâlâ “Asla” modunda soruyor.

CHP bu “Asla”yı nasıl aşacak?

Hatta “muhafazakârlık”ları Ak Parti’den ve Reis’ten aşağı kalmayacak olan partiler – liderler bile “CHP’ye yarar” mantığıyla alternatif ilgi odağı olamıyorlar.

Acaba eylem yapan işçilerde, yer yer yürümeye başlayan emeklilerde, atanamayan ya da mülakat mağduru öğretmenlerde, ne bileyim, dağları – ağaçları korumaya çalışan şalvarlı – başörtülü kadınlarda da “CHP’ye yarar” tavrı var mıdır?

Acaba Reis, bir yandan da bu “CHP’ye yarar” duygusu üzerinde mi sörf yapıyor?

Acaba Reis, mevcut CHP’nin dönüp dolaşıp “CHP’ye yarar” psikolojisini besleyen tavırlar içine gireceğinden emin olmanın hesabıyla mı siyaset yapıyor?

Seçime beş kala, Şimşek’ı, Merkez Bankası’nı, onu bunu hepsini işlevsiz hale getirip “Üç beş kuruş”u dağıtmaya başlar, bütün öfkeyi dindirirsin…

“Reis bir yolunu bulur” hesabı bu hesap mı?

“Türkiye Yüzyılı” da, “Türkiye Türkiye’den büyük” meselesi de bu toplum okumasını değiştirmiyor. Yarısı açlık sınırı altında ya da yoksulluk parantezinde yaşayan ve “Üç kuruşluk yardımla” öfkesi dindirilecek, dolayısıyla sandıkları patlatacak bir toplum okuması bu…

Ben böyle okumak istemiyorum toplumu. Ülkesinin ve milletinin onurunu düşünen bir yönetim böyle okunmasından rahatsız olur toplumun. Siyaset yapmak böyle bir hesaba indirgeniyorsa, yazıklar olsun o siyasete…

YORUMLAR (280)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
280 Yorum
  • terho / 30 Aralık 2024 09:21

    Sen CHP meraklısı bir yazarsın. Önce sen ortaya çık ve alenen önümüzde ki seçimde oyum CHP diye haykır.....

    Yanıtla (0) (1)
  • Juri / 30 Aralık 2024 14:47

    Önce üslub.

    Yanıtla (0) (0)
  • Öğretmen / 29 Aralık 2024 23:55

    Bu ay 45 bin maaş yatmış.20 bin kira ödüyorum.3 bin faturalar.2 cocuk okuyor.Gir oyna çok oyna kafayı yememek elde değil.
    Çeyrek asrın sonunda 1 simite,1 çaya ulaşamaz olduk.Vah ülkem,vah gençler...

    Yanıtla (3) (1)
  • Sosyoloji / 30 Aralık 2024 00:51

    Halinize şükrediniz, 22 bin alanlarda var.

    Yanıtla (1) (3)
  • Kötü emsal değildir... / 30 Aralık 2024 07:34

    Niye şükretsin, haksızlığa mı..... 22.000 TL alan için aynı şeyi düşünmüyor mu.....sanıyorsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • M t / 30 Aralık 2024 09:04

    Yüzdördü, yazmamış,sın

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet A / 29 Aralık 2024 19:46

    Bana açlık ve sefaletmi yoksa değerlerin mi? diye sorarsan hiç düşünmeden değerlerim derim.
    Her şey para değil hoca.

    Yanıtla (3) (20)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 20:37

    Kiramı sen öde o zaman.

    Yanıtla (13) (0)
  • Begüm / 29 Aralık 2024 21:29

    Hani CHP DEM le demleniyordu.Ne oldu.Şimdi AKP ile MHP mi Demleniyor.Seçime giderken Milleti kandırma için yapılan yalanlar.Şimdi Öcalan ı serbest bırakacaklara bakın.Dün ne diyorlardı bugün ne diyorlar.Dilin kemiği yok salla gitsin.Millet nasıl da inanır

    Yanıtla (15) (0)
  • Mustafa / 29 Aralık 2024 21:37

    Herşey para değil evet, değerler daha önemli. Peki sadece kendin için yaşamadığın bir hayatta çocukların için liyakatın yeterli olmadığı sadece torpil olan bir gelecekte senin değerlerin yeterli olacak mı? Bu arada değerlerin ne ?

    Yanıtla (16) (0)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 21:45

    Bana bir ev alsana birader. 1+1 olsa yeter.

    Yanıtla (3) (0)
  • Efedamat / 29 Aralık 2024 23:03

    Bu iktidara hala değer koruyucu olarak güveniyorsan vay haline.
    Bunlar ülkenin tüm gelirlerini dağını ovasını denizini nehirini deresini ormanını yandaşlarına peşkeş çekiyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Algı yönetimi / 30 Aralık 2024 07:36

    Ekonomiye sahip çıkmayanların değerlere sahip çıktığına inanmak, tam bir akıl tutulmasıdır...

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 30 Aralık 2024 02:37

    Eğer demokrasiyi, hukukun üstünlüğünü ve adaleti istiyor isek, bu ülkeyi soyup soğana çevirenlerden mutlaka bunun hesabı sorulmalıdır!

    Yanıtla (0) (0)
  • Kuvayi milliye / 29 Aralık 2024 14:25

    Muhalefet bu işleri çözemez demek ben acıyı çekmeye razıyım demek. Herşeyi kabullenmek demek. O zaman ağlamayacaksın. Kaderine razı olacaksın. Sürünmeye devam edeceksin.

    Yanıtla (30) (2)
  • Metin / 29 Aralık 2024 17:43

    Hayır, o demek değil. CHP de asla çözemez demek. Bakıyoruz, çözebilecek gücü,
    donanımı, ekibi ve zihniyeti yok.

    Yanıtla (4) (27)
  • A.Derin / 29 Aralık 2024 19:58

    Akp hangi ekiple çözüyor veya çözebilir, bir iki isim rica edebilir miyim?

    Yanıtla (12) (0)
  • Naim / 29 Aralık 2024 20:48

    Chp de zihniyet sorunu var, din, iman deyince bazılarının morali bozulur.

    Yanıtla (0) (6)
  • Gerçek / 29 Aralık 2024 21:18

    Boş boş konuşuyorlar işte. Bom boş.

    Yanıtla (2) (0)
  • muzaffer / 29 Aralık 2024 21:19

    Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde ekip yok tek adam var. Herkes yönlendirme ve talimat bekliyor. Zaten 2018 yılından bu yana herşey bundan kötü gidiyor. Muhalefet parlamenter sistem diyor. Bu başkanlık sistemi değiştirilemese bile muhalefet parlamenter sistem ruhu ve ortak akılla sorunların üstesinden gelecektir. Belediyeler bunun kanıtı olacaktır.

    Yanıtla (8) (1)
  • Metin / 29 Aralık 2024 22:50

    Sn Derin, hala Akp yi gündeme alıyorsunuz, Akp olmaksızın Chpye bir mısınınız? Rakibe bakmaktan kendinizi göremez oldunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 30 Aralık 2024 02:21

    Metin bey doğru söylüyor.
    Chp neden iktidar olamadığını çok iyi biliyor, o sebebin çözümüne de değişim dediler ama baktılar ki bu değişimin sonucu yoğun bakım, velhasıl chp entübe olur diye korktular ve sustular.
    Şimdi de kalkmışlar biz değişmeyiz(aslında değişmeyiz) ee e ne olacak?
    Cevap;seçmen-toplum değişsin.
    ÇOK beklersiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 30 Aralık 2024 01:21

    Tamamen saçma bir yaklaşım,
    Öncelikle Erdoğan'ın seçime girmesi için erken genel seçim yapılması lazım, bunun için iki ayak atıldı, birincisi anayasa değişikliğinden söz edilmeye başlandı, çünkü Erdoğan'ın yeniden seçilmesi için anayasa değişikliğine ihtiyaç vardır. Bunun içinde asgari ücret bilerek düşük verildi ki muhalefet gaza gelerek erken seçim için her şeye razı olacaktır, ikincisi de barış süreci ki bu adımda atıldı, nedenini de artık tahmin edersiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • mimli / 29 Aralık 2024 17:21

    "Tarafsızlar" olarak tanımlanan cenah bence en ne yaptığını bilmeyen, şaşkınca yaşayan bir bölüm. Bunlardan ne köy olur ne kasaba.

    Yanıtla (5) (2)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 19:01

    Kararsızlar ülkenin en akıllı kesimi. İktidardan bir cacık olmayacağını görüyor. Ama muhalefeti de ülkeyi çekip cevirebilecek karatta görmüyor.
    Sorun kararsızlarda değil, halkın çoğunu kararsız bırakan siyaset müessesesinde...

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat / 30 Aralık 2024 01:17

    Akilli mi :). Deva gibi alternatifleri görmeyen bir kararsiz kitle de daha ne bekliyor. Peygamber filan mi gelecek. Siyaset oyununu bozmadan, ben kararsizim deyip bekleye dursunlar bir ceyrek asir daha.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrat / 30 Aralık 2024 01:13

    Halk, stratejik olmayi beceremiyor. Duygusal takiliyor. Oyunu muhalefet kolay kolay bozamaz. Bilindik klasik siyaset degil suanki sistem, büyük bir legal ve illegal koalisyon var iktidar cenahinda.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 30 Aralık 2024 00:07

    Kimse ak partiye kızmasın. Sorun muhalefetin lokomotifi olması beklenen CHP’e neden istenilen performansı gösteremediğini sorsun. CHP de görünen o ki, İmamoğlu gelmeli. Becerir beceremez, gelince görülür.

    Yanıtla (0) (2)
  • Ahmet / 29 Aralık 2024 23:52

    Siyaset hep böyle yapılmış malesef
    Toplumun genetik kodlaŕı çok iyi çozülmuş ve sistem tıkır tıkır işliyor

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR / 29 Aralık 2024 23:11

    Artık öyle yada böyle muhalefete bir şans vermek lazım. Neredeyse çeyrek asır oldu AKP ile . Demokrasi bilincine sahip olmak hiç değil. AKP bir lider partisiydi ve bitti artık.

    Yanıtla (8) (0)
  • Sadi / 29 Aralık 2024 22:13

    Kısaca artık dinci milliyetçi ulusalcı partilere oy vermeyeceğim. 2. Oy verdiğim partiyi ertesi yıl oy vermeyeceğim. Dava din vatan bayrak için oy vermeyeceğim

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat hukukçu / 29 Aralık 2024 20:26

    Atatürk'le,din ile dindar ile bir alıp vereceği olmayan ve iktidardan şikayetçi olan bütün demokratlar tek parti çatısı altında birleşelim.Vatandaşın gerçek dertleri ile dertlenip onların çözümüne uğraşalım.Bunun dışında bir derdimiz olmadığını beyan edelim.Demokrasi içerisinde isteyen istediğini söylesin,savunsun,kardeşçe yaşayıp gidelim.Birlik ve beraberlik içinde ekonomiyi düzeltelim,antidemokratik uygulamaları kaldıralım.Anayasa ve AİHM kararlarına uyalım. Üretime veAB üyeliğine odaklanalım

    Yanıtla (7) (0)
  • Nuri Er / 29 Aralık 2024 19:44

    Sn Taşkıran siyasette 3 kuruşluk hesapları anlatmıs, güzel. İzin verirse metelik etmeyen hesabi yazmak gerek. Sn Erdoğan dedi ki: "Biz asgari ücret olarak taban ücreti belirledik. İşveren artırmak isterse artırsın". diyor İyi ama, tesbit komisyonunda ki masada 5 işveren temsilcisi zaten vardı! Kararda, muhtemelen onların imzası vardı! Ama tek karar verici her kimse o karar vermiştir beyim! O halde bu davranış ve söylenenler vatandaşları hiçe sayan ve metelik etmeyen hesaplar hanesindedir.

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 19:18

    Adam kediyi eğitmiş. Takim vs giydirip misafirlere çay ikram ettirmeye başlamış. Misafirler hayran...
    Haset komşu, ben bu havayı bozarım demiş. gelecek davette tam kedi ön ayaklarıyla tuttuğu tepside çayları misafirlere ikram etmeye girmiş. Odadaki herkes hayran. Kedi takim elbise içinde full karizma...
    Bizim haset komşu cebinden çıkardığı fareyi salıverince... mr kedi, cay tepsisini önündeki misafirin kucağına atıp fırlamış kedinin peşine...
    Chp pr ekibi bu hikayeyi masalarına yapıştırsınlar

    Yanıtla (2) (2)
  • Ömer / 29 Aralık 2024 14:25

    Ahlâkî çürüme toplumun her kesimine sirayet etmişken hiçbir muhalefet bu toplumu kurtaramaz.Akp fakirleden oy alan bir saray partisidir diye boşuna dememişler.İnaçlı ,aklını kullanan insanlardan beklenen montajlanmış görüntülere karşı durmalarıdır! Toplum o düzeyde değilse CHP ne yapabilir, İyi parti ne yapabilir!

    Yanıtla (15) (0)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 19:11

    Halk belediye seçiminde gerekeni yaptı. Şu an da anketlerde Mansur ve İmamoğlu hala favori. Halkta sorun yok.
    Ama parti olarak chp, örgütü, fanatikleri hala ürkütücü chp öcüsünü bir türlü kurtarıcı imajına ceviremedi.
    Bu ortamda hala chp umut olamadı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Süleyman Topçu / 29 Aralık 2024 14:27

    Para önemli ama değerlerini paradan daha çok önemseyen bir çoğunluk var bu ülkede. CHP'nin önce milletin değerlerine düşman olmadığını ıspatlamak zorunda. Bunu yapıp tarihi bagajından arınmadığı sürece sonuç üç aşağı beş yukarı böyle olacaktır. Partinin değişmesi yetmiyor, tabanını da kronik müslüman nefretinden arındırması gerekiyor. Sokakta ki insan sonuçta CHP'li kitlenin kendisine bakışına ilk elden mıhatap oluyor. 'CHP değişmez'i CHP kanıtlıyor.

    Yanıtla (5) (16)
  • Turgay / 29 Aralık 2024 17:39

    Onun için mi 5 milyon aile devletten, belediyeden yardım alıyor? Bedava bir şey dağıtılınca birbirini eziyor? Bırakın bu halk popülizmini.

    Yanıtla (11) (0)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 18:59

    Halka bakış bu şekil sorunlu olunca...
    depremde her şeyini kayb etmiş, hükumetin hiç bir hayrını görmemiş vatandaş bile KK'ya "neden geldin buraya" demeye kalktı.
    Chp halka çıkarcılar güruhu gözüyle bakmayı bırakmalı, geniş halk kitleleri ile arasındaki soğukluğu gidermenin yolunu aramalı

    Yanıtla (3) (3)
  • Kılıç / 29 Aralık 2024 18:46

    Önce neyin çözümü bekleniyor, belirlenecek! Sonra kim, ya da kimler, ya da hangi parti, nasıl ve ne kadar zamanda çözmeyi planlıyor sorulacak!
    Karar verilecek!
    Yirmiiki yılda az çok hep birlikte tepe tepe tüketilenin, bir seçim kazanınca yerine konulacağını bekleyen varsa rüyalara dalabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Temuçin / 29 Aralık 2024 18:06

    Yamtar arkadaş müslümanlar için yazdığın niye batıya iltica ediyorlar sorusunu bir de şu şekilde sor eski tüfekler 8 nazım ve arkadaşları) hariç niye 1970 sonrası sol militanlar sosyalist ülkelere değil de batılı ülkelere iltica ettiler. ABD vatandaşı olanların ne kadarı Deniz,Ulaş,Taylan adını taşıyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Temuçin / 29 Aralık 2024 17:59

    Sadakayla beslenmiş kesim akp ye ,1000 liraya lahmacun yiyen bodrum,marmaris,dikili v.s. gibi yerlerde 100 milyonluk villalarda oturanlarda chp ye oy veriyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • Temuçin / 29 Aralık 2024 17:54

    Tarafsızlar diye bir şey yok bu akp ve chp den ve onların kuyruğuna takılmış kendi görüşleri olmayan siyasi partilere oy vermeyeceğim onların günahlarına ortak olmayacağım diyenlerdir. Odun aday olsa ( bir çeki odun kadar etmeyenler var) oy veririm demeyenlerdir.
    Siyaset sabah erkenden kalkıp karşısına laf yetiştirmek değildir.

    Yanıtla (0) (1)
  • yorgun / 29 Aralık 2024 15:25

    yorgun / 29 Aralık 2024 00:24
    Ancak henüz ana muhalefet iktidara mesafe koyan kararsızlar için bir çekim merkezi olabilmiş değil. Hâlâ “Kime vereceğiz?” sorusu tedavülde. İktidardan kopan kimi topluluklar “muhafazakâr refleks”le “CHP’ye mi?” sorusunu hâlâ “Asla” modunda soruyor.

    ÇOK DOĞRU...

    Konu geldi yine aynı noktaya.
    Chp"Asla modunu"çözmedikçe iktidar olamaz nokta

    Yanıtla (7) (9)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 16:15

    Bu kafa oldukça Erdoğan tarzı siyasetçiler bu ülkeyi yönetir.

    Yanıtla (12) (1)
  • yorgun / 30 Aralık 2024 02:05

    Sn. Yazar tam da 12 den vurmuş, evet böyle bir gerçeklik var, inkar edilemez,tabi inkar edenler sadece chp liler olabilir. Çünkü en küçük eleştiye bile tahammüleri yok, olmaz da, uyarıları da dikkate almazlar, ASLA DEĞİŞEMEZLER, çünkü parçalanırlar, bir tek dertleri var o da muhalefetin iktidarı olarak kalmak,
    Sizde bu kafa oldukça ak parti daima iktidarda kalır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Metin / 29 Aralık 2024 17:39

    Katılıyorum. Bu CHP'nin kronik sorunudur. Tüm Türkiye'nin partisi olamıyor, sebebini kendisi bulsun.

    Yanıtla (6) (6)
  • Sadi Google / 29 Aralık 2024 17:20

    Reklamını ben yapım sen de yazının içine etme Google bı git

    Yanıtla (1) (0)
  • Adsız / 29 Aralık 2024 11:04

    Tüm bu şartlara rağmen chp alternatif olamıyorsa, diğer partilerde de umut yoksa, iktidar topluma temas edecek öncelikli noktalar buluyor demektir. Bu açmazı çözme görevi muhalefetin. Toplum bana neden güvenmiyor? Sorusuna bin soru daha katmalı iktidarın toplumu sıkıştırdığı yerden toplumu çıkarmalı. Yapamıyorsa bırakmalı. İktidar kadar muhalefette toplumun önünü tıkıyor

    Yanıtla (2) (5)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 12:01

    Toplumun yarısının ruhi ve akli melekelerinde sıkıntı yok diyorsun yani!

    Yanıtla (9) (3)
  • Adsız / 29 Aralık 2024 12:51

    Topluma deli, bidon kafalı vs diyerek bir yere varamazsın günün sonunda kıymeti harbiyesi yokmuş gibi görünen yağmur damlaları dolduruyor barajları. O damlaları yönetebilirsen güce dönüşür. Yönetemezsen ya heba olur ya da felakete dönüşür. Demokrasiyi içine sindiremezsen, umudu başka yerlerde arasın. Ovaya baraj kurup dolmasını beklersin ama nafile. Sonra yağmur damlarına kızarsın boşuna.

    Yanıtla (3) (6)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 16:41

    O yağmur damlaları 22bin lira asgari ücret ve 20bin lira kira ile nasıl geçineceğini hesaplasın dursun. Bidon bence daha zekidir.

    Yanıtla (8) (2)
  • tuzcu / 30 Aralık 2024 08:37

    Evet yok ama var diyenlerde olabilir!

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet / 29 Aralık 2024 17:11

    Muhalefet eskiden iktidarla ugrasirdi, simdiyse devleti ele gecirmis tüm kurumlari kendine baglamis ve devletin gücüyle her türlü yanlisini örten bir iktidar devletiyle ugrasiyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 29 Aralık 2024 17:09

    Siyasette üç kuruşluk hesap deyince AKP'nin 31 Mart seçimlerinden önce yaptığı ucuzluklar geliyor insanın aklına! Apar topar birilerinin İmralı'ya gönderilmesi, apo'nun mektubunu getirtip meydanlarda okutulması, kardeşi Osman Öcalan'ın (Kırmızı bültenle aranan şahıs bu! İzinden dönen silahsız askerlerimizi öldürtmüştü) TRT'de konuşturulması! Kürtlerden oy alacaklardı akıllarınca! Kürtler oyuna gelmemişti Allah'tan! Bunlar tarihte yerini aldı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Batandaş / 29 Aralık 2024 08:20

    CHP için çözüm İmamoğlu'nun liderliği olacak çünkü ak partinin korktuğu lider İmamoğlu bunu iktidar lideri de biliyor onun için erken seçimden kaçıyor.
    Erdoğan son CB seçimini Erbakan, Sinan Oğan ve Suriye'lilerin sayesinde kazandı. Bunu herkes biliyor yani öyle zannedildiği gibi iktidar eski gücünde değil.

    Yanıtla (13) (3)
  • Hulki / 29 Aralık 2024 11:34

    İktidarın erken seçimden kaçtığını düşünmüyorum. Kendisi için en uygun zamanda erken seçim yapacaktır. Dem konusu çözülürse, gör olacakları. CHP tek başına kalacak. Dem'e diğer muhafazakar partiler de eklenip daha büyük bir çoğunlukla seçime girerler. Zor değil.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:23

    Doğru tahlil. Keşke tekrar iktidara gelmese ama.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cemil / 29 Aralık 2024 16:53

    DEM Parti ve secmeni oyunun farkinda, bundan emin ol.

    Yanıtla (5) (0)
  • tarafsız / 29 Aralık 2024 16:52

    Sayın taraf yazarları ve diğer muhalefet kesimleri,devamlı iktidarın ekonomik icraatlarını eleştiren ,asgari ücretle ilgili hiç bir açıklama yapmayan TUSİAD la ilgili hiç bir yorumda bulunmamaları, dikkat çekmemeleri ve eleştirmemeleri.Bu konuyla ilgili asgari ücretin ne kadar olmasının gerektiğinin sorularının yöneltilmemesi manidardır.

    Yanıtla (2) (1)
  • konuk / 29 Aralık 2024 16:30

    Hiç öyle düşünmeyin sadakayla beslenmeye alıştırılmış büyük bir kesim var evet insanlık onuruna aykırı ama bunu normalleştiren toplumu yönlendiren bilinçli bir politika var ki zaten sadaka geleneği din sosuyla sunuluyor

    Yanıtla (6) (0)
  • ido / 29 Aralık 2024 16:14

    son fabrika satıldığında , son üretici toprağı terk ettiğinde beyaz adam beton ve asfaltın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacaktır.

    Yanıtla (7) (1)
  • yorgun / 29 Aralık 2024 00:24

    Ancak henüz ana muhalefet iktidara mesafe koyan kararsızlar için bir çekim merkezi olabilmiş değil. Hâlâ “Kime vereceğiz?” sorusu tedavülde. İktidardan kopan kimi topluluklar “muhafazakâr refleks”le “CHP’ye mi?” sorusunu hâlâ “Asla” modunda soruyor.

    ÇOK DOĞRU...

    Yanıtla (3) (13)
  • MC / 29 Aralık 2024 07:29

    O zaman beter olun demek geliyor insanın içinden.

    Yanıtla (23) (5)
  • Fazlı / 29 Aralık 2024 09:43

    Sn. MC,
    Beddua etmek marifet değil, mesele muhalefetin çözüm üreterek iktidar olabilmesidir, olamuyorsa suçlu ne iktidar, nede seçmendir.

    Yanıtla (7) (16)
  • Hikaye / 29 Aralık 2024 10:32

    Bu 23 yılın en büyük sorumlusu seçmendir.Kişisel çıkarını toplumun üstünde gören ,oyunu ona göre veren zihniyettir.

    Yanıtla (12) (4)
  • Sakin / 29 Aralık 2024 15:16

    Hikaye kardeş tam bir masal anlatıyorsunuz, aynaya neden bakmıyorsunuz, çözüm bulamadığımız seçmeni kötülüyorsumuz, yazık, chp layık olsunda yüzde 65 den oyunu alsın, neden alamıyor?

    Yanıtla (5) (5)
  • Adem / 29 Aralık 2024 15:15

    Türkiye'de siyaset sektörü ve din sektörünün bitmesi gerekir. Bu iki sektör iş kapısı olmuş, burda kendine istihdam alanı bulanlar birşey üretmeden, hazır yiyici konusmunda ve buna rağmen halkın huzurunu bozmaktalar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ağah / 29 Aralık 2024 14:55

    CHP'den her çiftçiye bedava traktör" vaadinde bulunmasının ardından "O cümleyi çarpıcı olsun diye yazdık" itirafında bulunan CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, şimdi de vatandaşa altın sözü verdi. Halk TV yayınında konuşan Özel, "Diyoruz ki tamamen yoksula ve hiçbir geliri olmayana her ay bir tam cumhuriyet altını vereceğiz. Geliri asgari ücretin altındaysa yarım altın vereceğiz. "
    Chp ve gnl bşk....

    Yanıtla (2) (6)
  • Deli Kurt / 29 Aralık 2024 14:39

    asılacaksan İngiliz sicimiyle asıl derlerdi... asılmak için doğru bir tercih olabilir lakin İngiliz sicimiyle asla kuyuya inmemek gerekir... çünkü tarihte İngiliz ipiyle kuyuya inenlerin tekrar kuyudan çıktığı görülmemiştir .. bir denizde 2 balık kavga ediyorsa bilin ki orada bir İngiliz vardır der komançilerin büyük şefi...

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 29 Aralık 2024 14:31

    23 yılın sonunda milletin aç,perişan,borç batağında, açlık sınırı altında maaş ve ücretle hayatta kalmaya çalışıyor, burada bir grup trol halen CHP düşmanlığı yapmanın peşinde.

    Yanıtla (15) (1)
  • Demokrat hukukçu / 29 Aralık 2024 11:47

    Millet bilinçlenmedigi ve lider bağımlılığından kurtulmadığı müddetçe bu üç kuruşluk siyaset devam eder.Millet kendi içinden(emekli,işçi,memur,fakir veya bu kökenden gelen ya da bunlar gibi yaşayan)kişileri c.başkanı ve milletvekili seçmeli ki onlar da fakirler için kararlar alsınlar.Millet kendisini yıllarca suistimal edenleri iyi tanımalı ve seçmemeli.HalkınEmekPartisi gibi ancak ideolojik emelleri olmayan bir sınıf partisi lâzım ki bir on yıl onlar lehine yönetsin ve bozulan dengeyi düzeltsin

    Yanıtla (3) (1)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:20

    Hiçbir parti millet akıllansın da diye başlayan bir cümle kurarak iktidara gelmemiştir gelmemektedir ve gelemeyecektir. En azından hazırdakilere bakın hangisi böyle diyerek iktidara geldi. Bile bile lades olur mu.

    Yanıtla (0) (1)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 00:44

    Kilicdaroglu son döneminde bu handikapı ciddi oranda aşmaya başlamıştı. Ama şimdi bu konuda daha bir ortaya gelmesi beklenen chp, delege ve partiye yön veren grupların baskısına boyun eğiyor gibi.
    Kendi altı oklarıyla vatandaşın oyunu kazanacaklarına düşünüyorlar.
    Sanki irticayı eze eze iktidara gelme hayalleri var gibi hala...

    Yanıtla (11) (11)
  • Sacid// / 29 Aralık 2024 01:14

    Zaman zaman Kılıçdaroğlu nu eleştirirdik, hata yapmışız.

    Yanıtla (10) (1)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 08:42

    Yeterli değildi tabii. Ama mevcutlarin en iyisi imiş ki, Baykal sonrası partiyi toparlayıp büyük bir dirayetli uzun süre yönetti. Sade, çalışkan, dirayetli, dayanıklı birisiydi.
    Hırsızlık yolsuzluk vs işleri yoktu. Bu yönüyle galiba turk siyasetinin enderi nevadirinden...

    Yanıtla (10) (3)
  • Sinirli / 29 Aralık 2024 08:51

    Hiç de hata yapmadık. Erdoğan bugün o koltukta Kılıçdaroğlu sayesinde oturmaktadır.

    Yanıtla (6) (6)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 12:12

    Yeni chp sayesinde bir beş yıl daha garanti gibi sanki.
    KK işin nasıl yürüdüğünü öğrendi. Memleketin selameti için yediği yumruğu hazm etti. Depremde gördüğü hakaretleri sineye çekti. Kendi egosunu büyük oranda aştı. Temel K gibi az çok toplumda karşılığı olan figürleri yanında tutmayı bildi. %25'lik partiyi %48'e kadar getirdi. Ama son kertede Cola kutusu gazıyla, cb adaylığına heves etti ve iskambil kule yıkıldı.

    Yanıtla (10) (3)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:16

    Evet birleştirici unsur olarak kalsa ve iktidar hırsına düşmeseydi 6lı masa dağılmaz cumhurbaşkanı seçtiremese bile hem güçlü muhalefet olur ve hem de bir sonraki seçimin favorisi olurdu. Bu fırsatı ortadan kaldıran Kkdır. Uğraştı yaptı etti. Sonra bir çuval inciri berbat etti.

    Yanıtla (5) (0)
  • Yamtar / 29 Aralık 2024 14:14

    60 tan fazla müslüman olduğunu iddia eden ülke var diyor Putin .devamla ; içlerinden yöneticileri hırsız olmayan tek bir tanesini gösterin ben müslüman olacağım diyor .yine ilginçtir başları derde giren müminler acaba neden Suudi Arabistan'a, Pakistan'a , Afganistan'a gitmiyor da Amerika'ya, Avrupa'ya gitmeye çalışıyorlar .bazan ölüm pahasına.kara donlu kâfir diyarlarına gitmek.icin can atıyorlar.. İslam'da huzur olduğu kesin, lakin İslamcılar'da olmadığı da kesin ... dindar başka, dinci başka

    Yanıtla (8) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 29 Aralık 2024 14:14

    Bu seçmenler, 2023 Mayısında yapılan seçimde rüşvete oy verdi , seçim olunca yine aynı şekilde davranacaktır. Bunu bilenler de nabza göre şerbet veriyor !
    Muhalefete gelince ; nasıl olsa bol kepçeden maaşlarını alıyorlar, niye iktudarla boğuşup dursunlar !

    Yanıtla (3) (2)
  • Metin / 29 Aralık 2024 09:33

    CHP, giderek o eski, klasik laikçi kemalist çizgisine dönüyor. Vitrini tamtakır, Özgür Özel oldukça yetersiz. Ekonomide, kültürde, dış politikada sapır sapır dökülüyor. Alternatif olacak karşılığı yok. Muhafazakarlardan gelen oy da gelmeyecek, çünkü onları yaralayan dile döndüler. Bu minvalde giderse Erdoğan yine başkan. Chp en çok % 25-27.

    Yanıtla (10) (17)
  • karar okuru / 29 Aralık 2024 11:25

    Siyasi bir tahlil mi yaptın, gönlünden geçeni mi yazdın?

    Yanıtla (11) (0)
  • Fena / 29 Aralık 2024 11:42

    Sayın kişi doğru yazmış. Akp Tüm Türkiyede 1 milyon oyu olmayan Hüdapar"ı bile meclise soktu. Özgür Efendi , En büyük akp muhalifi Türk oğlu Türk kitleye belki 5. 6 milyon oyları var, sırtını dönüyor. Ben bir Khk lı olarak iki kez chp ye oy verdim. Bir daha da hiçbir partiye oy kullanmam.

    Yanıtla (0) (7)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 11:48

    E doğru değil mi. Sen olsan ne yaparsın. Halkı mı suçlarsın. Bunun çare olmadığını söylüyor yazar. Bu cümleleri yazman çözüm istemediğin anlamına geliyor farkında mısın. Hiç sanmıyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:09

    En iyisini yaparsın. Ben de aynı düşüncedeyim. Ve senin gibi düşünüyorum. Bilhassa sağ cenahtan kim çıkar ve hakka hukuka biz en çok önemi veriyoruz derse o başka.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Ali / 29 Aralık 2024 12:21

    AKP tarafindan hazirlanan anayasaya göre, Erdogan'in yeniden aday olma hakki yok. Ama tabii sizin icin anyasanin bir anlami var mi, bilmiyoruz. Ülke tamamen sefalete düsmüs, her kurumu dibi vurmus, ülkenin her yani kacak ve siginmaci dolu ve bunlarin tek müsebbibi AKP iken, CHP'yi suclamaniz da tam bir komedi. Ülkeyi bu duruma 22 yildir ülkeyi kafasina göre yöneten AKP'mi getirdi, yoksa muhalefet mi? Berat Albayrak, aya yol yaptik desek, AKP secmeni inanir derken, gercekten hakliymis.

    Yanıtla (7) (2)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:12

    Akp suçlu hatalı. Yanlışlarına yanlış demek gerekiyor. Bu konuda kimse karşı çılmamalı. Chpnin hatalarına gelince de aynısı olmalı. Yanlışa yanlış doğruya doğru demeli diyebilmeli.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 29 Aralık 2024 14:12

    Öylede bir kararlıyım ki, bu iktidara oy,
    moy yok artık.

    Yanıtla (6) (1)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 11:17

    Yine bildim, yine haklı çıktım. T.Erdoğan planını açıkladı. 2025''te faizi hızla düşürüeceğini yaz aylarında düşük faizli konut kampanyası başlatacağını ilan etti. Hesapları tutar da enflasyon yıl sonunda 25-30 aralığına inerse, 2026 ilkbaharında erken seçim var demektir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Metin / 29 Aralık 2024 11:45

    Akla yatkın ve Dem'i de artık bu denkleme ekleyiniz. Peşinden muhafazakar muhalefet de gelebilir. Chp iyice yalnızlaştırılacak.

    Yanıtla (2) (2)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 11:51

    Yani faiz indirme politikasını başarılı buluyorsun. O zaman neden bu kadar itiraz eden oldu. Hatta bundan cesaret alarak erken seçime gideceğini düşünüyorsun. Olabilir. Niye olmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 12:37

    Ben T.Erdoğan'ın yaptığı hiçbir şeyin doğru ve Türk milleti lehine olduğuna inanmam. Allah bir dediği hariç.

    Yanıtla (23) (3)
  • Halit / 29 Aralık 2024 13:55

    Hiç mi doğrusu olmaz, kimin her dediği, yaptığı doğru?

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 13:59

    Doğru. Allah bir demesi doğru. Ama nas cümlesi de doğruydu. Ekonomik eleştiri olabilir. Ona katılıyorum. O cümle yüzde yüz doğruydu.Ama uygulaması eleştirilebilir. Öyleyse azı da haramdır çoğu da denilebilir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 14:30

    T.Erdoğan için dogru yoktur. Onu iktidarda tutacak olan vardır. O yüzden dün kötülediği ile bugün ittifak kurabilir. Dün siyah dediğine bugün çok rahatlıkla beyaz der. Pragmatizm felsefesinin en iyi uygulayacılarından biridir, hakkını teslim etmek lazım.

    Yanıtla (11) (0)
  • Hanefi / 29 Aralık 2024 14:33

    Keşke faiz konusunu birazcık arastirsakda öyle konuşsak. Herkes faizin haramligindan bahsediyor ama hiç kimsede bundan uzak durmuyor. Yalan rüşvet haksızlık iftira hakkındaki nasslardan neden bahseden yok hiç? O konuda hiç ayet hadis yok mu?

    Yanıtla (4) (0)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 14:36

    T.Erdoğan'ın "Nas tezi" islami hassasiyetten değil, 28 Mayıs seçimlerini alabilmek için düşük faize bahane idi. EYT hamlesi de olmasa kazanamayacağını gördü ve ona kılıf buldu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Felix Shancez / 29 Aralık 2024 19:40

    Peygamberimizin her dediği doğru.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu köy / 29 Aralık 2024 14:12

    Shancez'e; Bu yazdığın farklı yöntemler kullanarak aynı sonucu bulma metodu işe yarar mı bu modelde dama taşı olarak kullanılan bizler aaaa bak bu yöntem harika uçacaz deyip yine aynı balçıkta debelenip imdat deyip çırpınırsa tek cevap orası size müstehak debelen dur demek lazım. Köyde bizim eşeğimiz bataklıkta battı onlarca kişi gittik büyük uğraş sonucu oradan çıkartık daha sonrası o hayvanı öldürsen bile asla o bölgeden geçmiyordu. Buna bizzat şahit biri olarak söylüyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fena / 29 Aralık 2024 08:46

    Ben de emekliyim. KK lı chp ye kerhen oy verdim. Ama bu Özgür Özelli chp ye kesinlikle oy vermem. Bir insan görünce birinin midesini bulandırır mı? Valla bu Özgür Özel midemi bulandırıyor. Tüccar siyasetçi tipinin tipik örneği. Türkiyenin önünü tıkayan Anayasası değil. Siyasi partiler kanunu. Nedense o kanundan ne solcu ,ne sağcı ne kürtçü. Ne Türkçü şikayetçi. Halk iradesiymiş, hikaye, kalk deyince kalkan otur deyince oturan milletin vekili mi olur?

    Yanıtla (9) (20)
  • Haso / 29 Aralık 2024 12:28

    Beyefendi sizi cok iyi anliyorum ve hak veriyorum. Biz sizinkinden beter durumdayiz. Nasil milli sair Mehmet Akif, Abdükhamid'i gördügünde tiksintiden kustugunu söylemisse, biz de AKP'li bir siyasetci gördügümüzde kusuyoruz. Aklimiza dogal olarak ülkenin durumu geliyor ve bu siyasetciler, Islam'in lideri olduk, bütün ümmet bizim elimize bakiyor, Afrikada kuyu aciyoruz, 10 milyon Suriyeliye bakiyoruz deyince, elimizden kusmaktan baska bir sey gelmiyor. Dolayisiyla sizi cok iyi anliyoruz.

    Yanıtla (24) (0)
  • Halim... / 29 Aralık 2024 12:33

    Haso kardeş ile Fena kardeşime:
    Şikayetlerinizi okuduk, birde çözüm önerilerinizi alabilirmiyiz

    Yanıtla (2) (3)
  • Adem / 29 Aralık 2024 15:17

    Çözüm önerisi benim başkan olmam. Vaatlerim, et ucuz olacak herkes et yiyecek, evlenmek kolay olacak herkes sex yapacak, arabalarda vergiler kalkacak herkes araba alabilecek. Editör kardeş yayınla lütfen. Et, sex, araba. Oy vermeyen utansın.

    Yanıtla (2) (1)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:06

    Kklı nedir. Özgür özel hakka hukuka önem veriyordu CHP'nin başına geçmeden önce. Şimdi o konuda da yeterli bir performans göremiyoruz. CHP'nin başına geçince tam CHP'li oldu. E ne yapsın. Temsil meselesi.

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 01:18

    CHP, ayagindaki ulusalci ataturkcu zincirlerden kurtulmadan ve gercek bir sosyal demokrat parti olmadan kitlelerin guvenini kazanamaz. Her turlu zorluga ragmen kararsizlar secimde AKP'yi tercih eder. Cunku CHP kendi icinde dusman kardesler koalisyonundan olusuyor. Insanlara sunacagi ikna edici bir hikayesi yok.

    Yanıtla (12) (28)
  • leyla / 29 Aralık 2024 12:38

    neden bu kadar eksi vermişler ki, haklısınız. Cep tam bir düşman kardeşler koalisyonu. Türkçü de orada Kürtçü de; kemalist de orada liberal de; muhafazakar da orada ateist de. yani, hala ilk kurulduğu zamanki gibi Chp. o zamanlar işe yaramış olabilir bu söylem ama artık olmuyor. insanlar chp'den korkuyor. bir şey yapacağına inanmıyor. kibir abideleri idi bunlar onyıllar boyunca. milleti aşağılamadılar mı? yalan mı? akp'nin cenazesini kaldırtmayan da onlar.

    Yanıtla (3) (13)
  • Dokuzuncu köy / 29 Aralık 2024 13:55

    Leyla; yorumunuza söylenecek tek şey; siz müstaehak ve layık olduğunuz ile devam edin inşallah beterin beterini de yaşarsınız. Akepe de tek tip insan mı var ki CHP de yok yok diyorsunuz. Siyaset her rengi bir arada tutmak sanatı değil mi ? Yani biat kültürü sizin için bulunmaz hint kumaşı galiba müstehak olduğunuz başınıza gelmiş..!

    Yanıtla (14) (2)
  • Sakin / 29 Aralık 2024 15:10

    Akp ye din istismarcısı diyenler chp nin de Atatürk istismarcısı olduğunu neden söyleyemiyorlar, chp de din karşıtı bir kod, damar var o damar chp içinden sökülüp atılmadıkça iflah olmaz.

    Yanıtla (3) (6)
  • Dokuzuncu köy / 29 Aralık 2024 13:47

    O zaman her şey size müstehaktır. Beterin de beterini görürsünüz inşallah

    Yanıtla (9) (2)
  • Sakin / 29 Aralık 2024 15:11

    Önce aynaya bakmanızı öneririm.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 14:01

    Chpyle ilgili söylediğin herşeyi doğru bulurum. Ama buna rağmen şu haliyle Akpnin desteklenmesini doğru bulmuyorum. Bilhassa hakka hukuka önem verirse iş değişir.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKUMAYAN KARAR OKURU / 29 Aralık 2024 13:58

    Kürtler bizim Öz Kardeşimizdir, DEM Partinin içindeki aşırı uçlara asla taviz vermeden yola devam etmek lazım, çünkü ellerinde istismar edecekleri hiç bir argüman kalmadı, güvendikleri tüm dağlara da karlar yağdı, bundan sonra Ülkesini gerçekten seven Kürtler ve Türkler ne derse öyle olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • hüseyin adıyaman / 29 Aralık 2024 13:56

    sevgili hocam, benim derdim başkalarının ne olduğu ve ne yaptığından çok dünyola çıktığında ülkeye de hatta insanlığa çağlar üstü bir vasıfla rol model olmayı vad eden bizlerin bu gün eski türkiyede tarif ettiğimiz siyasetin her türlü yalan dolan sahası olduğu noktasına gelmemiz ve insanları da bu noktaya getirmemizdir gerisini de son cümleniz çok iyi ortaya koymuş vesselam.

    Yanıtla (2) (0)
  • mina / 29 Aralık 2024 12:44

    gazzede tarihin en vahşi katliamını yapan siyonist katillere maddi manevi destek olan herkes günahkardır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu köy / 29 Aralık 2024 13:44

    Savaş ve kıtlık olmamasına rağmen halkını açlık ve sefalet içinde bi çare bırakanlar aynı zaman da Filistin halkının soykırımına da dolaylı olarak destek vermişlerdir. Allah bu zalimleri tez ezelden helak etsin inşallah aminnn

    Yanıtla (3) (1)
  • Sert TOPRAK / 29 Aralık 2024 13:38

    Demek ki tarafsızlık!!!!!! böyle bir şey, hem Emekli Maaşlarının düşüklüğünden şikayet edip, hem de emekli maaşlarının sigortası olan SGK primlerini yatırmayan Belediyelere destek çıkmak, böyle bir tarafsızlık çok güzelmiş ya, pes yani.

    Yanıtla (1) (2)
  • Malkoç / 29 Aralık 2024 13:29

    siyasetin kendisi zaten üç kuruşluktur .... çünkü siyaset makam, koltuk, taht, güç, para , menkul ve gayrimenkul demektir... yani özetle dünya demektir... toprak insanı, insan da toprağı ister ... sonunda her ikisi de dilediğine kavuşur.... kısaca siyaset yani polİTika dünyanın yani nefsin heva ve heveslerinin ta kendisidir... nefs ise şeytandandır ... politikacı ancak yalan biterse doğruyu konuşur... bir de brahmanlar aynı... ikisi cürümdür zaten ????

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan Erzincan / 29 Aralık 2024 13:16

    İmralı ( öcalan), meclisi işaret ediyor. Türkiye’nin partilerin kimse ile pazarlığa ihtiyacı yok. Ülkede demokrasiyi devlet yapılanmasını AB örneklemesi ile düzenler( yatay örgütlenme) yerele yetki aktarımı gerçekleştirirse, sorun çözülür. Garip yanı sanki Konyalının Muğlalı’nın Edirneliinin demokrasiye ihtiyacı yokmuş da sadece Kürtlerin varmış gibi bir algı oluştu. Mevcut hal sürdürüle bilir değil. Kurumlar dökülüyor. Yani ülkenin demokrasi sorunu yüksek seviyede çözülürse Kürt sorunu da çözül

    Yanıtla (3) (0)
  • Yolcu/: / 29 Aralık 2024 13:02

    Kararsızlar nerede ise iktidar partilerinden de muhalefet partilerinden de daha yüksek bir oran oluşturmuşlar. Nereye yönelseler orayı abat edecekler. Ama yönelmiyorlar.

    Chp bu kararsızları ikna etme noktasında daha avantajlı ama edemiyor, bu kararsızlar ın çoğunluğu önceden iktidara oy vermiş olanlar olsa gerek,chp ne hikmetse avantajlı olduğu halde değerlendiremiyor, neden acaba?

    Yanıtla (2) (0)
  • elif / 29 Aralık 2024 12:12

    gazzede katliama maruz kalan masum halk ivedilikle suriyedeki güvenli bölgelere tahliye edilmeli.bu konuda gerekli insaniyet ve hassasiyet gösterilmeli.

    Yanıtla (1) (4)
  • Demokrat hukukçu / 29 Aralık 2024 12:11

    Piyasa dengeleri son 30-40 yıldır g.menkul sahipleri ve büyük işverenler lehine bozuldu.Sendikasızlık, özelleştirme ve enflasyonla mücadele gerekçesiyle düşük ücret politikası dengeyi dar gelirliler aleyhine bozdu.Şimdi tersine bir politika lâzım ki denge yeniden oluşsun.Bunun için bazı devletleştirme,devlet üretme çiftliği vb devlet yatırımları,dar gelirliye teşvik verip aile işletmeleri açtırma,kamu lojmanlarını)işyerlerini yeniden yapıp kiraları düşürme gibi maliyet düşürücü yatırımlar gerek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat hukukçu / 29 Aralık 2024 11:59

    Muhalefetin proje hazırlamadığı ve güven veren bir alternatif sunmadığı bir gerçek.Deva Partisi bazı projeler sundu.Ancak millette yankı bulmadı.Yoksula sosyal yardım çok sınırlı olmalı. Onu yerine o para üretime aktarılmalı.Küçük aile veya şahıs işletmelerine ağırlık verilip bunlar ithalata sınır konularak ve büyük işletmelere karşı teşvik ile korunmalı.Kendi işletmesi olan (küçük çiftçi, esnaf) bu yeni sınıf asgarî ücretin üzerinde bir gelire sahip olur ve piyasa/gelir dengesi sağlanır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 29 Aralık 2024 11:55

    Çözüm yeri iktidardır, iktidar çözüm üretemiyorsa tek çözüm iktidar değişikliğidir. Muhalefet çözüm yeri değildir. Muhalefetten çözüm beklemek yontulmamış cehalet örneğidir. Devlet hazinesinin anahtarı iktidarın elindedir, muhalefetin elinde değil. CHP daha yüksek emekli aylığı/asgari ücret açıklayıp aradaki farkı biz öderiz mi diyecek. Bu mu CHP den beklenen. Oy verdiğinden çözüm bekleme, oy vermediğinden çözüm bekle, ne ala memleket !! Bu zır cehalettir işte.

    Yanıtla (2) (1)
  • Metin / 29 Aralık 2024 09:41

    Kemal Kılıçdaroğlu, CHP'yi muhafazakar seçmene de açabilmişti. Özgür öZel'in çevresi kapattı. Chp o klasik dar çapsız, işlevsiz, şu yoksullukta hiçbir işlevi olmayan laiklik, kemalizm, lgbt, esat, siyasal islam, falan filan söylemine döndü. Kimsenin bunlarla ilgilendiği yok. Türkiye'nin değerleri var, bir türlü göremiyor, halka dokunamıyor Chp. Özgür Özel bir tipi tip karakteri gibi... Ağırlığı yok, halka temas dili yok.

    Yanıtla (8) (9)
  • Sinirli / 29 Aralık 2024 10:35

    Ne muhafazakarı? CHP eğer muhafazakarlardan oy alıyorsa AKP moduna girmiş demektir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Zenge / 29 Aralık 2024 10:55

    Aynen katılıyorum laiklik türküsü söylemekle katil esede hala methiyeler düzmekle olmuyor buişler

    Yanıtla (4) (6)
  • Orhan Sezgin / 29 Aralık 2024 10:58

    Türkiyenin değerleri diyorsunuz; Türkiyenin en büyük, milyar milyar is hacimleri olan inşaat Firmalarından 5 nin vermesi gereken vergiler 128 defa ya affedilmiş ya da ertelenmiş. Ama Asgari Ücret´e mahkum milyon milyon insanların aylıklarindan her ay peşin alınıyor. Buna ne buyurursunuz? Dün reis, Asgari Ücret miktarını inatla savunan konuşma yaptı, biz kitabını yazdık dedi. O kitaptaki açlığa talim halleri, az paranın kerametleri bölümünü okumanız tavsiyemdir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Metin / 29 Aralık 2024 11:50

    Orhan bey, halk seçim öncesindeki adımlara göre çok değişir. Ekonomik kriz atlatılırsa CHP'nin diyeceği bir şey de kalmıyor. Laiklikle, Atatğrk'le, teğmenlerle karın doymuyor. Şam Şam diyor mitingde, Türkiye'nin Şam'daki etkisinden halk memnun. Bu parti meselesi değil TC meselesi.

    Yanıtla (2) (3)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 11:43

    Bakın yazar ne yapıyor topluma değil toplumun böyle düşünmesine neden olan siyasetçiye kızıyor ki doğrusu budur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 11:40

    CHP'ye yarar korkusuyla mesela YRP bile yeterince alternatif olamıyor. Evet yazara aynen katılıyorum. O zaman bilhassa CHP'nin ne yapması gerektiği açık. Çünkü Halep ordaysa arşın burda.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin / 29 Aralık 2024 11:36

    Evet yazara katılıyorum. Muhalefet siySet dilini bilmiyor.

    Yanıtla (0) (4)
  • B. Gün / 29 Aralık 2024 11:35

    Aşağıda, yazınıza yapılacak yorumlar, sizi çok mutlu edecek Sayın Taşgetiren. Hemen hepsi kendi asr-ı saadetlerine atıfla, geçmiş güzel günlerden, ülkenin yaşadığı mucizevî ekonomik havadan, (Müslümanlar hariç) herkesin ne kadar özgür bir ortamda yaşadığından, insanların inançları sebebiyle okullarından atılmadığından, hastaların; hastanelerde rehin kalmadığından vs. bahsedecekler. Siz de attığınız taşın hedefine vardığı zannıyla sevineceksiniz! (Öyle mi?). İyi mesailer…

    Yanıtla (0) (2)
  • Gurbetci / 29 Aralık 2024 11:32

    Sandikta ekilen tohumlar yeseriyor...daha durun, meyvelerini 2025de görecegiz. Muhalafet yaramaz diye diye bugünlere geldik, AKP hala birinci parti degilmi... E o zaman durmak da, aglamak da yok!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Gerçek / 29 Aralık 2024 11:16

    Erdoğanın konuşmalarını 100 Televizyon kanalının aynı anda canlı yayınladığı bir ülkeden bu millete hayır gelmez. 1 milyon yıl geçsede gelmez. Ne zaman bu zoraki canlı Tv yayınları biter, ne zaman hukuk işler, demokrasi işler o zaman halk için umut doğar. Şu var ki tarih ileride Erdoğan dönemini halkın en acılı yılları diye anacak. Kesinlikle.

    Yanıtla (14) (0)
  • EKONOMIST / 29 Aralık 2024 11:09

    Eskiden Sendikalar ve sivil toplum kuruluşları hayat pahalliğina etkin olarak tepki verir ve eylem boykot yaparlardı..AKP iktidari ufaktan hepsimi sindirdi, sivil toplumu yok etti..en ufak eylem ve grevi milli güvenlik bahanesiyle yasaklıyor..Dünkü eylemi CHP değil sendikaların düzenlemesi lazımdı fakat hepsi iktidarin sopasindan korkuyorlar

    Yanıtla (4) (1)
  • OkuR / 29 Aralık 2024 10:51

    Siyasi yasağını Baykal kaldırdı,senden cb.olmaz diyen Bahçeli başkanlık yolunu açtı,kilictaroglu adaylık inadı Erdoğan'ın koltuğunu sağlamıştırdi
    Tek başıma kalsamda Erdoganla mücadele etmezsem diye yemin eden Akşener.gidip tokalaştı Sarayda
    Geçmiş yıllarda..N.kurtulmuş S.Soylu’nun neler neler Dediklerinide sizler araştırın googlede. Böyle muhalefet düşman başa!

    Yanıtla (0) (0)
  • DALGACI / 29 Aralık 2024 10:38

    Einstein (Anştayn)'ın; "Aynı şeyi defalarca tekrar edip farklı sonuçlar beklemek aptallıktır." dediği gibi...
    Üç kuruşluk siyasi zübükleri yine, yeni, yeniden seçip onların farklı davranacaklarını ummak aptallık değil mi?

    Siyasetçiye değil seçenlere bak!...

    Yanıtla (4) (0)
  • O k u r / 29 Aralık 2024 10:28

    Sıradan işlerde dâhi günlük amele yevmiyesi bile 1500, 2000 lira iken
    Bir senedir zam yapmadıkları ve önümüzdeki bir sene boyunca da zam vermeyecekleri asgari ücretli milyonlara,
    30 günlük alın teri karşılığını 22,104 lira olarak ve Hz Peygamber (sav) den alın terine dair bir hadisi şerif okuyarak açıkladılar..
    Soralım, ücreti belirleyene mi açıklayana mı yoksa harcayacak olana mı hayırlı olsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Varnalı / 29 Aralık 2024 10:09

    Cumhurbaşkanlığı seçimini beş partinin desteğiyle,binbir hile ile ikinci turda zar zor kazanmış,belediye seçimlerinde yenilmiş Erdoğan ı fazla abartmaya gerek.Halk Erdoğan ın biletini çok fena kesecek,kurtuluşu yok.

    Yanıtla (2) (1)
  • okumam / 29 Aralık 2024 09:19

    daron acemoglu nun kıtabından: bır ıngılız avusturya macarıstan ımparatorlugunda gezıntı yapıyor. sene 1850 lerden sonrası. avusturyalı yetkılılere dıyorkı: köylunuz cok fakır. neden onlar ıcın bırseyler yapmıyorsunuz? avusturyalı cevap verıyor: köylunun ekonomık durumunu duzeltırsek, daha fazla hak talep eder.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dilbaz / 29 Aralık 2024 09:51

    Ya hemşerim! Senin klavyende büyük harf yok mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • Sinirli / 29 Aralık 2024 09:50

    Akıllı seçmen, Bektaşi’nin dediği gibi, “Bundan daha kötüsü olamaz” mantığıyla hareket eden seçmendir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr / 29 Aralık 2024 09:16

    Yüzde 99 u müslüman olan ülkeleri ayakta tutan yüzde 1 in ferasetidir.

    Yanıtla (5) (0)
  • yorgun / 29 Aralık 2024 01:40

    İşin özeti ve sonucu kısaca şudur ki; mevcut iktidarın her seçimde, iktidar olmasının ilk ve baş sorumlusu chp dir.

    Yanıtla (10) (13)
  • Fena / 29 Aralık 2024 09:11

    Niçin olumsuz oy var ki doğru yazılmış. Reis büyuk adam, kontrollü muhalefet. Bir adam kontrol ediliyorsa ortaya çıkmasını istemediği açıkları vardır. Bir çok konuşan tv şovmeni milletvekili dedi ki ,gerekirse hapse girmeyi göze almak lazım. Hadi sen hapse girmeyi göze al diyemedi karsısındaki moderatör. Kim bilir onun da ne açıkları vardır. Suç ortaklığı kardeşliği çok güçlüdür. Kadınımsı ünlü bir erkek youtube şöyle konuştu. : Videoları hazırladım. Başıma bir iş gelirse yayına girecek.

    Yanıtla (0) (2)
  • mem / 29 Aralık 2024 09:05

    Muhtemelen "seçime 5 kala..." metodu kullanılacak. Bence tutarda..

    Yanıtla (2) (0)
  • karadağlı / 29 Aralık 2024 00:22

    siz nasıl iseniz yöneticileriniz de öyledir. bu toplum için böyle idareciler fazla bile geliyor

    Yanıtla (24) (1)
  • Karaca / 29 Aralık 2024 01:10

    Yani suç toplumda diyorsunuz.

    Yanıtla (9) (0)
  • Turgay / 29 Aralık 2024 01:21

    Evet toplumda. Bunlar giderse CHP gelirmiş bunu diyenler CHP iktidarını mı görmüşler? Erbakan bu CHP ile koalisyon yapmadı mı? O zaman dinli idilerde sonradan mı dinsiz oldular? Eğer hala dinimizi yaşayamayız o halde CHP'ye oy vermiyelim diyorsalar daha beter olsunlar. Hiç şikayet etmesinler.

    Yanıtla (36) (6)
  • haluk d / 29 Aralık 2024 07:49

    demokrasi talebi olan bir toplum Tayyip beye oy vermez.

    Yanıtla (10) (1)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 08:38

    Olayın başarılı bir propaganda ayağı var. Bunun yanında chp'nin propaganda beceriksizliği de az değil.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fena / 29 Aralık 2024 09:00

    Kusura bakma bu Özgür Özel e oy vermem
    Meral abla hiçdeğilse kendini son ana kadar gizledi. Bu Özgür daha ilk günden esas duruşa geçti.

    Yanıtla (3) (8)
  • Sosyal düşünce / 29 Aralık 2024 09:55

    Suç toplumda deyip seçmeni suçlayanlar önce aynaya bakıp muhalefet neden iktidar olamuyor diye düşünmeli, şahsen ben chp nin iktidar olmasına karşı değilim, fakat ben chp nin iktidar olmak için o suçlu dediğiniz seçmeni neden ikna edemiyor olduğunu anlamış değilim. Soruyorum chp nerde neden hata yapıyor da böyle oluyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Metin / 29 Aralık 2024 10:20

    Erbakan, kucaklayıcı bir isimdi Zn Turgay. CHP kucaklayıcı, birleştirici bir parti hiç olamadı, şu yüzyılda dayandığı ilkelere önce kendi uymuyor. Halkla temas edemiyor, halkından kopuk, Atürkçülükten tek anladığı giyim kuşam, alkol özgürlüğü, laiklikten anladığı din karşıtlığı, dış politikada belirsiz, ordu, darbe, teğmenler... Fasa fiso. Kültür deyince, edebiyat, bilim deyince de öyle.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sosyal düşünce / 29 Aralık 2024 10:23

    Turgay bey chp % 65 e niye sormuyor, bana neden oy vermiyorsun? diye, çok mu zor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadece / 29 Aralık 2024 11:32

    Metin / 29 Aralık 2024 09:41

    Kemal Kılıçdaroğlu, CHP'yi muhafazakar seçmene de açabilmişti. Özgür öZel'in çevresi kapattı. Chp o klasik dar çapsız, işlevsiz, şu yoksullukta hiçbir işlevi olmayan laiklik, kemalizm, lgbt, esat, siyasal islam, falan filan söylemine döndü. Kimsenin bunlarla ilgilendiği yok. Türkiye'nin değerleri var, bir türlü göremiyor, halka dokunamıyor Chp. Özgür Özel bir tipi tip karakteri gibi... Ağırlığı yok, halka temas dili yok.

    Turgay bey, bu yorumu yok sayamayız.

    Yanıtla (2) (2)
  • Metin / 29 Aralık 2024 12:05

    Chp'ye verir mi Haluk Bey?

    Yanıtla (0) (1)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 12:07

    Lgbt palavrası nereden çıktı? Yandaş kendince yamama yapıyor. Esad olayı da esadcılik falan değil. Türkiye açısından ve bölge açısından daha garanti gibiydi. Yandaşın palavrası ile zehirlenmeyin fazla. Yandaş haber kaynakları ile informasyon olmaz, dezenformasyon olur sadece.

    Yanıtla (3) (1)
  • haluk d / 29 Aralık 2024 12:24

    metin bey ben Tayyip beye oy vermez dedim AKP ye oy vermez demedim. Bana göre AKP nin gerçek kimliğine burunebilmesi için Tayyip beyden kurtulmasi lazim

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Malat / 29 Aralık 2024 14:16

    Turgay kardeş,severiz sevmeyiz o ayrı.Bu ülkeye iki benzemez iktidar oldu,ABD ye rağmen Kıprıs çıkarmasını yaptı.kararlıydılar 6.cı filoyu batırmaya. Zamanın dış işleri bakanı Kısınger durumu anladı 6.filoyu yerinden sakın oynatmayın diye emir verdi.Demek istenirse oluyormuş.Onlar benim nazarımda birer emperyalist savaşcısıdır.İkisinede rahmet diliyorum. saygılarımla.

    Yanıtla (4) (0)
  • Turgay / 29 Aralık 2024 14:44

    Halkından kopuk ama bütün büyükşehir belediyeleri CHP'de. Varoşlar akp'de ama varoşdaki genç eğlenmek için CHP'li belediyelerin olduğu ilçelere geliyor yine de CHP halktan kopuk. Herkesin inancı kendine diyor ama din düşmanı . Uyuyanı uyandırırsınız ama uyuma numarası yapanı uyandıramzsınız onun için uyuma numarası yapmayı bırakın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sakin / 29 Aralık 2024 15:19

    Tayyip bey yoksa ak partide yok demektir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Fena / 29 Aralık 2024 08:58

    Alman toplumu çok mu dürüst,ahlaklı. 19.yy sonunda öyle bir kanun devleti kurmuşlar ki ,imparator bile ( bile sözcüğü bile , ne demek bile. , bize özgüdür herhalde) o kanuna uymuş. Berlin de hakimler var sözünü köylü niçin söylemiş. ? Değişim ,düzelme asla tabandan olmaz. Üst irade kararli olur millet değişir. Milleti millet yapan münevverleridir.

    Yanıtla (3) (1)
  • FARKLI AÇI / 29 Aralık 2024 01:58

    Erdoğan'dan önce karasız oylar, partiler arasında aşağı yukarı, dengeli dağılırdı. Son yirmi yılın pratiği açıkça gösterdi ki kararsız oy Erdoğan'ın oyudur. Memleketin iliğini kuruttu, faiz sebeptir saçmalığı ile halka 1,56trilyonluk yük yükledi, fakiri daha fakir, yandaş zengini abad eyledi, milyonları sefalete mahkum etti. Bu durumda kararsız oy olabilir mi? Olamaz! Olması gereken bu oyların bir daha Erdoğan'a geri dönmemesidir. Ama adam döndürüyor.

    Yanıtla (10) (2)
  • Ali yavaş / 29 Aralık 2024 08:23

    Başka lider yok.
    Muhalefet ne yapsın?
    Yok arkadaş yok.
    Toplum kaos konusunda deneyimli.
    Boşuna beklemeyin.
    Hal iyidir..

    Yanıtla (1) (7)
  • Fena / 29 Aralık 2024 08:49

    Böyle muhalefet olursa döner, ya da sandığa gitmez. Hepsi menfaatinin peşinde. Hastane sırası için haftalarca beklemeyen Tbmm üyeleri mi halka derman olacak. Artık millet 3 harfli mağazalardan bile karnını doyuramıyor

    Yanıtla (0) (2)
  • Hakikat / 29 Aralık 2024 08:36

    Totaliter yönetim tarzları uzun vadede kitleleri önce duygular üzerinden istismar ederler, sonra gerçeklikle bağlarını koparırlar ve bir ilizyonun içine hapsederler… Daha uzun vadede toplum cehalet ve fakirlik içine haps edilir ve yoksulluğu kanıksar o girdabın içinde başka bir dünya tasavvuru kalmaz ve düşünemez…
    Böyle bir toplum değilimin ne ve nasıl olduğunu da bilmez. Sadece bu gün karnı doyuyorsa ve neyle doyduğu da çok önemli değil, yarının endişesini çoktan unutmuştur, düşünemez….

    Yanıtla (4) (0)
  • Hüdaverdi / 29 Aralık 2024 08:07

    Artık dindarı laikiyle nur topu gibi bir kapitalist ekonomi toplumuyuz. Gözünüz aydın olsun. Fakirin daha çok ezildiği, zenginin daha çok palazlandığı bir piyasamız var. Herkese hayırlı olsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • O k u r / 29 Aralık 2024 07:51

    Nüfusun çoğunluğu dinî vecibelerini yerine getirmesede, siyasilerin inanca dair kurdukları cümleler onları ya yanlarına çekiyor ya karşılarına geçiriyor.
    Misal CHP nin laiklik üzerine kurduğu her cümle toplumun çoğu kesiminde dinsizlik, dinden uzaklık olarak biliniyor, laiklik diyerek dünde yapılmış olanları da sağ siyaset propaganda yapınca, inançlı kesim CHP ye nasıl bakıyor sizce?
    Özetle, CHP tam 70 senedir toplumdan nasıl oy alacağını öğrenemedi, yâda iktidar olmak istemiyor..

    Yanıtla (2) (1)
  • haluk d / 29 Aralık 2024 07:47

    son secimde muhalefet en düşük emekli maaşı 17.002 tl olacak dedi . Tayyip bey 12.500 tl verdi emeklilerimizin Tayyip beye oy vermeye devam ediyor. Sayin yazar toplumdan demokrasi talebi gelmez ise Tayyip beyden kurtulamyiz.

    Yanıtla (3) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 29 Aralık 2024 07:38

    ülkenin en büyük sorunu muhalefetin muhalefet yapamamasıdır ana muhalefet olan CHPnin halkı peşinden götürecek bir lider çıkaramaması ve parti içinde hizmetlerin birine çelme takmasıdır eğer ana muhalefet tek adam etrafında toplanırlar bu iktidar devrilir ve yeni bir iktidar ÜLKEYİ DÜZELTEBİLİR EFENDİM.

    Yanıtla (1) (3)
  • Yolcu / 29 Aralık 2024 07:35

    Gene millet günün sonunda iki şey arasında tercihte bulunacak. Ya Atatürk, laiklik,soğan, patates ya da vatan, millet, din ve eski baskı zorba, ordu arasında kalacak. Sonuç: hangi tarafa ağır basarsa.

    Yanıtla (1) (0)
  • MC / 29 Aralık 2024 07:27

    CHP nin son yerel seçimde RTE partisinden daha fazla oy aldığı, büyükşehir belediyelerinin çoğunu, Ankara ve İstanbul u büyük farkla aldığı ve bunu ittifaksız yaptığını yazar da görmezden geliyor pek çok yorumcu da. Tuhaf.

    Yanıtla (4) (1)
  • Abbas / 29 Aralık 2024 07:18

    Millet perma perişan. Hala üst perdeden konuşmazlar mı. Ar damarları yok. Huzur hakkı gezme hakkı yeme hakkı içme hakkı diye diye yandaşa arkadaşa peşkeş çeke çeke verecek bi şey kalmadı. Üç kişilik bi cinayeti dört ayda çözemediler. Ama yüzbinlerce insana bir gecede hükmü verdiler .Devletin hali bu. Adalete güven bitmiş. Garip grubanın fakir fukaranın çocukları zindanlara dolduruldu Yazık günah. Apo ya da umut Hakkı. Yakında mecliste yemin de eder...

    Yanıtla (5) (1)
  • Bir okur / 29 Aralık 2024 06:43

    Yalanlar yalanlar yanlışlar bunları savunmak zorunda olmak zor.sizin de anladığınız gibi daha seçime çok var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kazım Çetin / 29 Aralık 2024 06:09

    Bir zamanlar Muhsin Yazıcıoğlu'nu seviyorum ama barajı aşama diye oy vermeyenler şehadetinden sonra değerini anladık diyenlere Yavuz Aliağıroğlu bir alternatif olamaz mı?

    Yanıtla (1) (4)
  • SG / 29 Aralık 2024 05:41

    .Bir vatandaş Kredi almak için bankaya telefon etmiş.Sartlarini sormuş.Banka görevlisi önden vede arkadan birer fotoğraf gönder değerlendirelim demiş.Onden anladikta arkadan ne oluyor demiş önden fotoğraf Kredi istemeye yüzünüz varmı,arkadan da krediyi ödeyecek poponuz/Kıçınız varmı diye değerlendireceğiz demiş.

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 29 Aralık 2024 05:34

    Bu işler Rahmetli Özal'ın Transformasyon/Dönüşümü ile başladı.Tum değerler paraya evrildi.Benim memurum işini bilir den, Benim memurum .... siz anladiniz.

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 29 Aralık 2024 05:30

    Eskilerin deyimiyle hırsızlık Bir yumurta ile ahlaksızlık bir öpücükle başlarmış.Bu işler üç kuruşla başlar EŞEK satın alamayanlar/bineyenler süper lüks CİPE sahip oldular

    Yanıtla (5) (0)
  • Sahin / 29 Aralık 2024 04:47

    Sarayın bir günlük harcaması
    3 bin 526 asgari ücretlinin parası kadar
    4 bin797 asgari emeklinin maaşına denk
    geliyor.
    Erdoğan "İtibardan tasarruf olmaz" diyor
    Fakir olanlar itibarsızmı?

    Yanıtla (4) (0)
  • İnsan / 29 Aralık 2024 04:05

    Nasıl okunur bilmem ama görünen tarafı tedavi edilemez derecede hasarlı nereden tutsanız ele geliyor milleti yıllarca hainlik ile suçlayanlar dün apoya sefer düzenledi her halde bu sefer turistik tur değildi bütün melekleri zorluyorlar bakalım nereye kadar gidecek

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 03:42

    Sayın Taşgetiren bu muhalefetle AKP iktidardan gitmez. Muhalefete merhum Demirel gibi bir Lider gerekli ancak iktidarı bu ekonomik bunalımda yerle bir eder. Muhalefet umut vermeyince millet kerhen olarak Etdoğanı destekliyor.

    Yanıtla (0) (3)
  • Levent kararsız / 29 Aralık 2024 03:37

    Seçime girerse büyük ihtimal RTE kazanacak. Çünkü şartlar eşit değil. Reis'in elinde din gibi muhteşem bir enstrüman var. (devlet imkânlarını saymıyorum bile) Kürsüde Kuran'ı eline alıp sağladığında olay biter. Din ortadoğu toplumlarını her zaman hipnoz etmiştir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Murat 61 / 29 Aralık 2024 03:27

    Allah insana düşünüp tutması için öğüt veriyor,beyninizi kiraya veren demiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • F.A / 29 Aralık 2024 03:10

    Kendi hakkını hukukunu bilmeyen dünü hemen unutan yarını hiç düşünmeyen bir millet olduk. İpimizi 2017 CB sistemine evet demekle çektik. Başımıza ne gelirse müstehaktır.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ali Rıza / 29 Aralık 2024 02:50

    Öz eleştiri yapacaksak bunun iki tane sebebi var: birincisi CHP ülke sorunlarını net bir şekilde bilmiyor, neyin nasıl yapılacağını düşünmüyor, çalışmıyor, kafa yormuyor. Misal: Eğitimde devlet okullarının bu yapısının ilk orta lise nasıl olması gerektiğinin, bu taşımalı sistemi nasıl değiştirmesi gerektiğini anlatmalı. Tarımın, köylerin nasıl imar edilmesi gerektiğini, konut sorununun nasıl çözülmesi gerektiğini anlatması gerekir. İkincisi: halkın anayasaya uymayana, oy vermemesi gerekir.!!

    Yanıtla (6) (0)
  • melek / 29 Aralık 2024 02:48

    Siz CHP yi suçlamayı bırakın sorunu aza kanaat getiren ve bunu dinin gereği gören muhafazakar kesime bakın. Peygamberimiz döneminde asgari ücret mi vardı diyen bir mantığa ne denilebilir. Muhalefet ağzıyla kuş tutsa yaranamaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 29 Aralık 2024 01:31

    Kişiye özel hitabetmek önemli
    CHP bunu yaptımı hayır
    Hala benim oyumla Seçilenler diyor
    Allah Allah
    Kimin nereye oy verdiğini biliyorlar

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okuru / 29 Aralık 2024 01:30

    Türk toplumunun önemli bir kesimi hala mesleksiz ve hazineden geçiniyor. bir ara güçlenmeye başlayan orta sınıf şimdi can çekişiyor. bu sınıf laf dinlemeyen, okumuş yazmış kesim olduğu için Ak parti sevmiyor. toplumun %80'i yoksullukta eşitlenecek gibi. hükümet ''Stalin'in Tavuğu'' gibi yaklaşıyor muhtaç insanlara.

    Yanıtla (13) (0)
  • Doğrusu bu / 29 Aralık 2024 00:33

    Seçmen böyle olursa siyasetçi istediği gibi at oynatıp ülkeyi böyle yönetir seçmen dişli olacak, biat etmeyip sorgulayacak ki siyasetçi kendine gelsin..Şükür Allaha edilir Hükümete ve haksızlığa şükür edilmez.

    Yanıtla (24) (1)
  • Sacid// / 29 Aralık 2024 01:18

    Siyasetçi böyle olursa kararsızlar, buyük parti olur, KARARSIZLAR PARTİSİ diye de okunur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 01:02

    Bu ülkeyi perişan duruma düşürenlerden, kendileri Karun gibi zenginleşirken milleti açlığa ve yoksulluğa mahkum edenlerden yaptıklarının hesabı sorulmalıdır!

    Yanıtla (8) (1)
  • yorgun / 29 Aralık 2024 01:00

    Ben böyle okumak istemiyorum toplumu. Ülkesinin ve milletinin onurunu düşünen bir yönetim böyle okunmasından rahatsız olur toplumun. Siyaset yapmak böyle bir hesaba indirgeniyorsa, yazıklar olsun o siyasete…
    Ahmet abi bende böyle okumak istemiyorum, evet toplumda rahatsız olur, doğru tespit. LAKİN SAYDIĞINIZ BUNCA MENFİ DURUM VE İKTİDARIN YIPRANMIŞLIĞINA RAĞMEN,İKTİDARIN DEĞİŞMEMESİNİN GEREKÇESİ ANA MUHALEFETİN DEĞİŞMEMESİ DEĞİLSE, SEBEB NE OLABİLİR, bilmiyorum.

    Yanıtla (2) (5)
  • Karadavut / 29 Aralık 2024 00:46

    Halkı da silkeliyor bunlar anlaşılan.

    Yanıtla (5) (0)
  • Nurettin yılmaz / 29 Aralık 2024 00:44

    Sayın yazar: tespitler, güzel.. şahsen sizin oyunu? Muhalefet mi? Yaparsa Akp yapar mı?

    Yanıtla (3) (1)
  • Hace Nasreddin / 29 Aralık 2024 00:44

    Kajulu avocado ile çocuk büyüten hanımı ekonomi bakanı yapsınlar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Etem / 29 Aralık 2024 00:41

    Her seçim öncesi kesenin ağzını açarak seçimler kazandılar. Seçim sonrası zamlarla o paraları geri topladılar. RTE aynı taktiği gene uygulayacaktır. Çünkü halk, gelecek zamları düşünmeden, her seçimde verilen “ikramiyenin” cebinde kalacağını varsaymaktadır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 29 Aralık 2024 00:38

    "Siz bu kardeşinize güvenin,ben ekonomistim."

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 29 Aralık 2024 00:32

    Çalışacak, üretecek ve ürettiği ile geçinecek, kimseye muhtaç olmayacak insanları; yardım alma ezikliğine düşürmek, hatta bunu normal karşılanır hale getirmek. Öte yandan çalışan ve üretenlerin ürettiklerinin bir kısmını bu tembeller taifesine aktarmak adaletin neresine sığar.

    Yanıtla (12) (1)
  • Musto / 29 Aralık 2024 00:30

    Anlaşılan, Suriye fatihliği halk da fazla karşılık bulmadı. Aksine dönüşlerin yetersiz olması, halkından esirgediği parayla, Suriyeyi imar edeceğiz söylemleri, büyük tepki aldı. Bugünkü Ankara mitingi. Erdoğan'ın yıllar önce bir simit bir çay, Zalim iktidar söylevleriyle vurdular. Bugün Erdoğan Barış'tan, kardeşlikten küs olanların ayağına gideceklerini kapılarını çalacağını, yeni bir balon daha uçurdu 1+1 sosyal konut yapacağını. Sanki Eski taahhütlerini yerine getirmiş gibi...

    Yanıtla (19) (2)
  • yorgun / 29 Aralık 2024 00:20

    İktidara tavırlı ama henüz alternatif olmaktan çıkarmış değil, muhalefet ise kitlelerin neden kendisine yönelmediğini çözebilmiş değil.

    Ahmet bey çözüdüler ama buldukları çözümü,yani içeriğini açıklamadıkları değişimi rafa kaldırdılar,kaldırdıkları için de yerinde saymayı uygun gördüler,

    Yanıtla (1) (2)